5/5
החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

אטרקציות בפלמה דה מיורקה

פלמה דה מיורקה – מקום שבעיניי רבים משמעותו "המקום המושלם לחופשת בטן גב מפנקת" (בתרגום חופשי), ידוע בקצרה גם כ"פלמה" והוא האי הגדול ביותר מבין האיים של צפון ספרד. אי זה, הנחשב כאתר הנופש האולטימטיבי, ידוע בזכות חופים מדהימים ומזג אוויר נוח, מה שמושך אליו המוני מבקרים מדי שנה בהם גם לא מעט אורחים ואורחות מארץ הקודש.

חוץ מחופים מדהימים, הנופשים בפלמה יהנו גם מאטרקציות ופעילויות לגדולים ולקטנים, כמו למשל מוזיאונים, אתרים היסטוריים, מסעדות, מסלולי הליכה ונופים עוצרי נשימה – כל אלה ועוד הופכים את פלמה דה מיורקה לאתר נופש מופלא לחופשה בכל הרכב שהוא ולא משנה אם אתם מטיילים בהרכב משפחתי, רוצים ליהנות מירח דבש רומנטי או אפילו מטיילים בגפכם – תיהנו מחופשה בלתי נשכחת.

בנוסף, פלמה דה מיורקה ידוע גם כמקום אהוב ופופולרי בקרב קבוצות צעירים בזכות חיי הלילה התוססים שלו, המארחים מסיבות צבעוניות הנמשכות עד אור הבוקר, לצד מועדוני קריוקי, בתי קפה ושלל אופציות שיאפשרו לכם לחגוג וליהנות, גם מבלי לקחת איתכם את המסיבה בחזרה לחדר המלון.

אפרופו מלונות, היצע המלונות בפלמה דה מיורקה הוא רחב ומגוון כך שתוכלו ליהנות מלינה נוחה ונעימה בטווח גדול של מחירים ולמצוא את מבוקשם, בין אם אתם מתכננים חופשה יוקרתית ומפנקת או שמא מעדיפים אותה בתקציב זול שישאיר לכם עודף בכיס.

אטרקציות שאסור לפספס בפלמה דה מיורקה

פלמה דה מיורקה הוא אי מרהיב ביופיו הידוע בזכות חיי לילה עשירים, מסעדות מעולות, מלונות ברמת אירוח גבוהה וכמובן – אטרקציות מופלאות. אטרקציות אלו, לצד כל מה שמסביב, הופכות את החופשה בפלמה למהנה במיוחד ולא משנה מהם תחומי העניין שלכם ועם מי אתם מבלים – לא תשתעממו לרגע (אלא אם תרצו). לא יודעים היכן להתחיל? הנה כמה אטרקציות שאסור לפספס:

אוטובוס ואוניית תיירים

אם זהו ביקורכם הראשון באי וגם אם לא, אנו ממליצים לכם בחום ליהנות תחילה מסיור מעניין בו תלמדו עובדות מעניינות על ההיסטוריה המקומית, תתרשמו ממוקדי העניין המרכזיים ותיהנו מזווית ייחודית ויפה במיוחד על העיר. סיור זה ניתן לעשות באמצעות אוטובוס התיירים האייקוני או באמצעות שייט במפרץ פלמה (שימו לב כי חלק מהחברות מציעות את האופציה השניה בחודשי הקיץ בלבד). כחלק מכרטיס הסיור תהיה לכם גישה חופשית למשך 24 שעות לאמצעי התחבורה, במהלכן תוכלו לעלות ולרדת בתחנות מרכזיות, לבלות באטרקציות שמעניינות אתכם ולתפוס את הקו הבא.

בין האטרקציות שתחלפו על פניהן: מוזיאון חואן מירו (Fundación Pilar y Joan Miró), שדרת אוונידה דה אנטוני מאורה (Avenida de Antoni Maura) וטיילת פסאו מריטימו (Paseo Marítimo).

קתדרלת פלמה – Catedral-Basílica de Santa María de Mallorca

קתדרלת פלמה שוכנת במבנה מרהיב ומרשים במיוחד אותו בנה שליט אראגון על שרידיו של מסגד מורי עתיק. בין הדברים ההופכים את המבנה למיוחד במינו, נמנית העובדה כי הוא עשוי כולו אבן חול, מה שהופך אותו ליצירת אמנות של ממש ומושך למקום חובבי אמנות, אדריכלים ושאר סקרנים.

במהלך הסיור במקום תתרשמו מהמבנה המרהיב הכולל בין היתר את קפלת טרינידד המפורסמת (Trinidad Chapel) בה נמצאים שרידיהם של חיימה (Jaime) השני והשלישי, מלכי אראגון, וקפלת סנטישימו (Santísimo Chapel) בה נמצאות יצירות אמנות יפהפיות של האמן מיגל ברצ'לו (Miquel Barceló).

לפרטים נוספים:

https://www.catedraldemallorca.org/es/

העיר העתיקה

אם אתם רוצים להכיר את פלמה דה מיורקה האמיתית, לספוג מהתרבות המקומית ולהתרועע עם תושבי העיר לצד תיירים מכל קצוות תבל, סיור בעיר העתיקה הוא פעילות שלא תרצו להחמיץ. אזור זה של העיר נחשב לקסום ומרשים בשעות היום כמו גם בשעות הלילה, אז הוא הופך לשוקק חיים ותוסס במיוחד, כך שגם ציפורי לילה, צעירים ובליינים ימצאו אותו מהנה.

מה בנמצא? בעיקר סמטאות צבעוניות, רחובות ציוריים ואווירה נפלאה לצד אטרקציות ואתרים שימלאו את זמנכם בכיף גדול ורגעים בלתי נשכחים – כיכרות היסטוריות, מועדוני ריקודים, מסעדות טאפאס מסורתיות ועוד. את הסיור ניתן לעשות באופן עצמאי או בליווי מדריך מקומי.

גן החיות מרילנד מיורקה – Marineland Mallorca

גן החיות הקסום הזה הוא פעילות חובה עבור המטיילים בפלמה דה מיורקה עם ילדים וכל מי שצעיר בנפשו ורוצה לראות מקרוב בעלי חיים אקזוטיים לצד מינים השוכנים במקום כחלק מפעילות שימור ושיקום מינים הנמצאים בסכנת הכחדה. החלק האטרקטיבי ביותר במקום הם כמובן אקווריומים ענקיים בהם בעלי חיים ימיים שונים כמו למשל כרישים ומינים רבים של דגים טרופיים, לצדם מתחמים של פינגווינים, פלמינגו, איגואנות ועוד.

לפרטים נוספים:

https://www.marineland.es/mallorca/en/

אטרקציות נוספות ומעניינות בפלמה דה מיורקה

בנוסף לאטרקציות הכיפיות שכללנו ברשימה למעלה, יש בפלמה דה מיורקה עוד שפע רב של פעילויות מהנות שינעימו את זמנכם. אם ההיצע הגדול מבלבל אתכם, ריכזנו לפניכם עוד כמה אתרים מעניינים שלא כדאי להחמיץ:

מערות האמס – Cuevas dels Hams

מערות האמס הן מערכות עתיקות בנות מיליוני שנים אליהן מומלץ להגיע כחלק מטיול יום, בעיקר עבור מי מכם שמטייל בפלמה דה מיורקה בהרכב משפחתי עם ילדים קטנים. הנסיעה למערות נחשבת אטרקציה בפני עצמה שכן תחצו את האזור כולו ותיהנו מנופים עוצרי נשימה אך גולת הכותרת הן כמובן המערות עצמן, בהן נטיפים ענקיים, תצורות סלע מיוחדות ושרידים של טחנת מים. הסיור מלווה בהדרכת אודיו והדרך עצמה ידידותית, מוארת ובטוחה גם עבור ילדים.

לפרטים נוספים:

https://cuevasdelshams.com/?lang=en

מסע ברכבת ההיסטורית Red Lightning

אם אתם רוצים ליהנות מנופים עוצרי נשימה, ביקור באתרים היסטוריים ונסיעה חווייתית ברכבת הוותיקה של פלמה דה מיורקה – מסע ברכבת של סולר הינה חוויה שמתאימה בדיוק לכם! מטעי הדרים, נוף פסטורלי ועיירות ציוריות הן רק חלק קטנטן מהמסע המרגש, בו תיהנו גם מטעימת גלידה מקומית, סיור רגלי בעיירת הנמל "סולר", תצפית מרהיבה, ביקור בגלרייה בה ציורים של אמנים מפורסמים ועוד.

לפרטים נוספים:

https://www.mallorca.com/en/mallorca/tram-soller

צ'יינה טאון

כמו כל מקום תיירותי שמכבד את עצמו, גם בפלמה דה מיורקה ישנו אזור הקרוי "צ'יינה טאון", בו שוק, חנויות ושאר הפתעות השאובות מסין, על מנהגיה המוזרים ומסורותיה המיוחדות. אנו ממליצים לכם לפנות לסיור זה שעתיים-שלוש ואם אינכם בררנים באוכל – הגיעו רעבים! זהו המקום בו נמצאת הסחורה הטרייה ביותר ויש בנמצא מגוון אדיר של מאכלים, לרבות קוסקוס (כן כן…) וסושי (טוב, זה כבר פחות מפתיע, אבל עדיין משמח). בנוסף לאוכל ישנם במקום דוכנים וחנויות של בעלי מלאכה שונים, כך שתוכלו להצטייד במזכרות הביתה – בשמים, בדים ושאר פיצ'פקעס.

האקווריום – Palma Aquarium

אם לא שבעתם מפארק מרינלנד, האקווריום של פלמה הוא הזדמנות נוספת לפגוש בחיים המרתקים של מצולות הים, כאשר גולת הכותרת של המקום הוא מיכל הכרישים העמוק ביותר ביבשת אירופה (מומלץ לברר מראש ולהגיע בשעת ההאכלה) וייצוג מכובד של אלמוגים צבעוניים. אם אתם מודאגים מההשפעה הסביבתית, תשמחו לשמוע כי שונית האלמוגים באקווריום נוצרה באופן מלאכותי ומרבית היצורים הימיים השוחים בה נולדו במקום.

עוד בנמצא ולא כדאי לפספס: האכלת צלופחים, ספינת שודדי ים, פינות פיקניק ועוד.

לפרטים נוספים:

https://tickets.palmaaquarium.com/en/

דברים שחשוב לדעת על אטרקציות בפלמה דה מיורקה

פלמה דה מיורקה, כמו כל אי השוכן בים התיכון, מאופיין במזג אוויר ים תיכוני, בדומה מאוד לאקלים שאנו מכירים מישראל, כך שאין פה הרבה הפתעות – חודשי הקיץ חמים ולוהטים וחודשי החורף קרירים ומתונים. מה שבמילים פשוטות אומר שגם בחודשים שאינם מהווים את שיא עונת התיירות, תמצאו את האי תוסס ושוקק חיים ומזג האוויר יהיה בדרך כלל מספיק ידידותי כדי שתוכלו ליהנות מאטרקציות ופעילויות באוויר הצח.

אז מתי בכל זאת לבקר בפלמה? זה תלוי בכם, בגמישות שלכם מבחינת לוח החופשות, הרכב המטיילים וכמובן – תחומי העניין שלכם. למשל, אם אתם אוהבים את החופשה שלכם בסגנון "בטן-גב", מטיילים עם ילדים קטנים או חווים אילוצים כאלה ואחרים שמחייבים אתכם להיצמד ללוח החופשות, נופש קיצי בפלמה דה מיורקה הוא הבחירה הטובה ביותר עבורכם. קחו בחשבון שבחודשים אלו האטרקציות עמוסות וגם המלונות ולכן שריינו את מקומכם בהקדם, אם אין לכם זיקה להמתנה ממושכת בתורים…

לעומת זאת, רומנטיקנים, תרמילאים וכל מי שאין לו בעייה לקחת ימי חופש גם שלא במהלך החגים ימצא את האי היפהפה הרבה יותר רגוע וידידותי דווקא שלא בשיא הקיץ. בנוסף, חופשה במועד זה תאפשר לכם ליהנות ממחירים אטרקטיביים ואווירה מיוחדת במינה (במיוחד במהלך החגים המסורתיים כמו חג המולד, הפסחא וחבריהם).

אירועים מיוחדים בפלמה דה מיורקה

פלמה הוא אי תוסס, שמח וצבעוני אשר אמנם ידוע בראש ובראשונה בזכות החופים והמסיבות שבו, אך הוא עשיר בהיסטוריה ותרבות כך שלאורך השנה מתקיימים בו הרבה אירועים חגיגיים ששווה להכיר…

פסטיבל האש – Nit de Foc

אחד הפסטיבלים המיוחדים והמפורסמים ביותר בפלמה דה מיורקה הוא פסטיבל האש המסורתי אשר מתקיים מדי שנה ומושך אליו מקומיים לצד תיירים מכל העולם. פסטיבל זה הוא חלק מפסטיבל אש גדול יותר, אשר בין אירועיו תתרשמו ממיצגי אש ענקיים, זיקוקים מרהיבים ביופיים, מדורות ענקיות ומופעי מוזיקה ומחול המסמלים את תחילת עונת הקיץ התוססת והשמחה של מיורקה.

הגעת שלושת המלכים – The arrival of The Three Kings

הגעת שלושת המלכים הוא חג מסורתי המתקיים מדי שנה בתחילת חודש ינואר ונהוג לחגוג אותו בכל רחבי ספרד, כאשר החגיגות של פלמה דה מיורקה הן בהחלט משהו מיוחד. חגיגות אלו מוקדשות לחג ההתגלות ומופיעים בהם שלושת המלכים – קספר, בלתזר ומלכיאור. החג עצמו הוא בעיקר חגיגה משפחתית אך באירועים הציבוריים נהוג לחלק ממתקים ושאר הפתעות לילדים. בין האירועים המרכזיים – תהלוכה חגיגית מלווה במוזיקה וריקודים.

פסטיבל אנטוני הקדוש – Sant Antoni festival in Mallorca – The blessing of animals

בנצרות יש פטרון שומר לכל דבר ועניין שרק תוכלו לחשוב עליו ואנטוני הקדוש זכה לכבוד והוא הפטרון השומר על בעלי החיים. ביום המוקדש לפטרון, נהוג כי מי שברשותו חיית מחמד, לוקח אותה (לעיתים בתחפושות ואביזרים שונים) לכומר המקומי על מנת שיברך אותה (באריכות ימים, אנחנו מנחשים…?). אם תשאלו אותנו, המחזה אמנם עשוי להיות ביזארי משהו, אבל עבור ילדים מדובר בחוויה מרגשת במיוחד.

קרנבל מיורקה – Carnival on Mallorca

מדי שנה בחודש פברואר מתקיים קרנבל מסורתי שהופך את רחובות מיורקה למסיבה גדולה ותוססת במיוחד. בין אירועי הקרנבל – תהלוכות צבעוניות, מסיבות, דוכנים ומופעים, לרבות מצעד ילדים מיוחד ותחרויות נושאות פרסים.