5/5
החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

ירושה מעבר לים – איך זה עובד

זכיתם בירושה אך היא מעבר לים. מה עושים במקרה כזה? חשוב לזכור כי כל הכנסת כסף לארץ מצריכה דיווח וכאשר מדובר בכספי ירושה, הכל חייב להיות מלווה משפטית על הצד הטוב ביותר, למניעת עוגמות נפש בהמשך. 

 

איך מטפלים בכספי ירושה מחו"ל?

טיפול בירושה בישראל מחו"ל כרוך בניווט הליכים משפטיים ומנהליים להבטחת העברה תקינה של הנכסים. התהליך עשוי להשתנות בהתאם לגורמים כמו אופי הנכסים, קיומה של צוואה ויחסי המנוח ליורש. ריכזנו כאן את השלבים הכלליים שחשוב להכיר:

איך מטפלים בכספי ירושה מחול

ודאו את קיומה של הצוואה:

אם המנוח השאיר צוואה, אתרו את המסמך המקורי. צוואות מפרטות בדרך כלל את אופן חלוקת הנכסים, שם מנהל העזבון והן גם מספקות הנחיות לטיפול בעיזבון. אם אין צוואה, תצטרכו לבקש צו ירושה וכשמדובר בהרבה יורשים, תצטרכו לחתום לפני הכל על הסכם בין יורשים בליווי עורך דין.

 

קבלת תעודת פטירה:

השיגו תעודת פטירה רשמית שהונפקה על ידי הרשות הרלוונטית במדינה בה נפטר המנוח. מסמך זה חיוני לתחילת הליך צוואה ולגישה לנכסי המנוח.

 

הכירו את החוק החל:

חשוב להתנהל בהתאם לחוקי הירושה החלים על עזבונו של המנוח. נכון שבישראל יהיו חוקים מסוימים, אך חשוב לקחת בחשבון גם את החוקים של המדינה הרלוונטית שתקבע על בסיס מקום מגוריו של הנפטר, אזרחותו או מיקום הנכסים שבבעלותו. כאן חייבים ליווי משפטי של עו"ד ירושות מומחה בטיפול בירושות מעבר לים.

 

צוואה ומנהל עזבון:

בישראל, ההליך המשפטי לטיפול בעיזבון מסודר והוא יכלול מנהל עיזבון שיטפל ברכוש הנותר. התייעצו עם עורך דין ישראלי כדי לנווט את צו הירושה הוא ידריך אתכם בהתאם לדרישות החוק, הניירת והליכי בית המשפט.

צוואה ומנהל עזבון

שיקולי מס:

היו מודעים לכל השלכות מס הקשורות לירושה. ברגע שאתם מכניסים כספים מחו"ל לארץ, יהיהנ עליכם להצהיר על כך וגם לשלם מס במרבית המקרים. רצוי לפנות לקבלת ייעוץ ממוחה בתחום שיסייע לכם להפחית את גובה המס הנדרש לתשלום ככל הניתן במסגרת החוק.

 

העברת הבעלות על המקרקעין:

אם הירושה כוללת מקרקעין, עורך דין יכול לסייע בהעברת הבעלות על הנכס. זה כרוך בעדכון רישומי רישום המקרקעין עם פרטי הבעלות החדשים בכל המוסדות הרלוונטיים.

 

חלוקת נכסים:

לאחר סיום תהליך הצוואה ניתן לחלק את הנכסים לפי תנאי הצוואה או חוקי הירושה בארץ. זה עשוי להיות כרוך בהעברת כספים ליורשים, הסדרת חובות וטיפול בעניינים פיננסיים אחרים.

 

לסיכום

חשוב לציין שחוקי ירושה והליכי ירושה יכולים להיות מורכבים, והם עשויים להשתנות בהתאם לנסיבות אינדיבידואליות. פנייה לייעוץ משפטי מקצועי בישראל מומלצת מאוד על מנת להבטיח טיפול חלק  בהעברת כספי הירושה מחו"ל ליורשים שבישראל. משרד עו"ד רחל שחר מצליח להוביל בתחום ואם אתם רוצים להבטיח טיפול ולייוי משפטי מקצועי ויעיל, פנו לצוות המשרד.

ירושה מעבר לים - איך זה עובד

אז מה היה לנו עד עכשיו?

מדריכים נוספים על ספרד

המסעדות הטובות ביותר בדובאי

מדריכים נוספים בנושא

וזה ממש לא הכל...